21 septembrie 2013

Primele puzzle-uri


Acum câteva luni au apărut la noi pe etajeră două puzzle-uri incastre din lemn. Unul cu mijloace de transport, altul cu animale ce locuiesc într-o căsuţă de forma unei ciuperci. Scopul era să începem familiarizarea cu o astfel de activitate, să aflăm ce rol au piesele şi cum să le folosim. Mâini micuţe culegeau toate acele piese, ţinându-le de mânerele şi mai micuţe şi le depozitau amestecate într-un coşuleţ sau o găletuşă. Numeam imaginile şi încercam să punem împreună piesele la locul lor pe planşe. Când Mathias a început să caute singurel locul potrivit al acestora, i-am lăsat la îndemână doar puzzle-ul ciupercă, deoarece voiam să-şi direcţioneze atenţia doar spre elementele acestuia. Pentru a-i trezi interesul şi mai mult în a mânui piesele cât mai des şi de a le potrivi în lăcaşul lor, acesta fiind un bun exerciţiu pentru motricitatea fină, mi-a venit ideea de a aduce în această activitate jocul peek-a-boo. :) Am căutat imagini cu o fetiţă şi cu animalele de pe puzzle, încercând să găsesc unele un pic diferite, însă asemănătoare ca poziţie. Cel mai important, am vrut să fie mai vesele şi cu ochii mai mari şi mai expresivi. Le-am adus pe toate în mărimea potrivită, le-am printat pe hârtie autocolantă, le-am decupat şi le-am potrivit sub fiecare piesă de pe puzzle. Şi aşa totul a devenit mai interesant şi mai distractiv pentru micul cercetător. Preferăm să spunem că animăluţele de pe piese fac nani, iar că cele de sub piese sunt vioaie şi vesele. Şi tare îi mai place să le descopere şi să le vadă ochişorii zglobii, iar apoi să le trimită la culcare. Acum rezolvă puzzle-ul cu mai multă uşurinţă şi cu plăcerea descoperirii imaginilor ascunse. Puişorul este preferatul lui. :)


Următorul puzzle incastru pe care l-am scos din cufărul cu minuni reprezintă tot un personaj preferat de-al lui Mathias. Am vrut ceva total diferit, dar nu foarte complex. Iar acesta mi s-a părut perfect pentru noi deoarece îl cunoaşte bine pe Mickey Mouse, şi deşi puzzle-ul nu are multe piese, de data aceasta trebuia să întregească o imagine prin aşezarea lor în locurile potrivite. Acelaşi mecanism al mânuirii pieselor, însă altă abordare vizuală. Plus că repetăm şi părţile principale ale corpului. La început când îl întrebam unde sunt mâinile sau picioarele lui Mickey, mi le arăta întai pe-ale lui, apoi pe-ale mele, iar într-un final ajungeam şi la completarea celor de pe puzzle. :)


Şi puzzle-ul labirint cu animale şi hrana lor i-a plăcut foarte mult, deşi la început încerca să ridice piesele mobile de pe planşa de lemn. După ce a hotărât că sunt pit, pit, adică lipite :) am început să îi arăt ce trebuie să facem cu ele. Bineînţeles că pe acesta îl rezolvăm încă împreună, însă scopul meu era acela de a-şi folosi degeţelele şi într-o activitate de genul acesta, în care plimbă de zor piesele mobile din loc în loc, ghidat fiind de porţiunile drepte sau ondulate din labirint. De asemenea, am inclus acest puzzle şi în activităţile noastre despre animale, folosindu-l pentru a numi ceea ce mănâncă fiecare dintre micii prieteni din imagini. Ne place foarte mult şi fluturaşul care trebuie să ajungă la floricele, aşa cum am văzut că au făcut atâţia afară toată vara.


Aşadar astfel ne-am pregătit noi mânuţele şi degeţelele pentru a întâmpina stiva de puzzle-uri incastre, cu tematici diverse, pe care mami le va scoate rând pe rând din cufărul cu minuni. Le vom include unul câte unul în activităţile noastre viitoare despre fel de fel de subiecte. Sper să vă fie de folos în activităţile pentru copii mai mici modul în care am făcut noi mai interesant lucrul cu puzzle-urile incastre. Vă dorim spor la joacă!

 

4 comentarii:

  1. Buna , scuze de deranj ....ai putea sa-mi recomanzi ceva activitati ptr. un baietel de un an si 5 luni ....si putin mai neastamparat ...mersi .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, niciun deranj. Noi în prezent avem 1 an şi zece luni, aşadar majoritatea activităţilor despre care am povestit pe blog se potrivesc şi la 1 an şi cinci luni. Sunt foarte utile şi interesante activităţile de genul Sensory bins/bottles, adică nişte cutii sau sticle cu materiale pe o anumita tematică. Sau nouă încă ne place să ne jucăm v-aţi ascunselea cu diverse jucării. Idei se găsesc foarte multe pe internet, doar că fiecare părinte trebuie să aleagă ce simte şi ştie că i se potriveşte cel mai bine copilului său. De asemenea jocurile cu o minge sau mai multe sunt potrivite la orice vârstă... Vă doresc multă inspiraţie şi spor la joacă!

      Ștergere
  2. Buna,

    De unde ai cumparat puzzle-ul cu MIckey Mouse? :

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...