19 august 2013

Cu şi despre peşti

Săptămâna trecută ne-am jucat cu peşti. Mici, mari, coloraţi, unul mai interesant decât altul. Am ales această activitate ca introducere pentru o vizită la Acvariul din Constanţa. Am folosit peştii de la două seturi de pescuit pentru copii, dintr-acelea care conţin şi undiţă cu magnet. De asemenea, am alăturat şi trei peşti magnetici din setul de animăluţe marine. Mai întâi i-am aşezat pe masă, am descris câţiva, le-am numit culorile, am spus care sunt mai mici şi care sunt mai mari şi i-am numărat în timp ce erau transferaţi de către două mânuţe harnice în coş. Ba chiar am încropit un scurt cântecel în care pronunţam des cuvântul peşti şi faptul că ei stau în apă. Am observat că informaţiile noi au mai mult lipici dacă sunt furnizate cu melodie şi ritm. :) Joaca a continuat liber, prin tranfer de peşti de pe masă în coş, din coş pe jos, apoi de jos pe scăunel şi înapoi pe masă. Şi tot aşa. A fost un fel de circuit al peştilor prin cameră. :) După vreun sfert de oră de joacă şi ţopăit pe melodia cu peşti, Mathias a spus cu entuziasm, arătându-mi coşul plin, Pepii! Inutil să vă mai zic că fost o încântare pentru mami să audă acest nou cuvinţel! Mai apoi, aproape tot restul zilei s-a jucat cu peştişorii lui coloraţi, numindu-i de foarte multe ori. Acum stau într-o găletuşă pe raft şi ne jucăm cu ei foarte des.


A doua zi ne-am uitat la un scurt filmuleţ animat numit Learn about Sea Creatures - Elly Visits an Aquarium! care ne-a plăcut foarte mult. Am explicat că vom merge şi noi la acvariu, unde vom vedea mulţi peşti, de multe feluri, aşa cum vede Elly. Ceea ce s-a şi întâmplat. Am mai mers împreună la acvariu şi în ianuarie, dar ştiam că acum reacţiile, interesul şi efectul vor fi altele, pentru că suntem mai mărişori. A fost foarte frumoasă şi interesantă vizita. Mathias a urmărit cu atenţie peştii care erau mai zglobii, îi căuta cu privirea pe cei mai statici şi se ţinea cu mânuţa după cozile celor care înotau aproape de geam. La peştii mari, am putut să observăm bine gura, ochii, aripioarele. I-am vorbit mai mereu despre cum înoată, cum au nevoie de apă şi despre alte detalii simple legate de peşti. Am făcut şi câteva poze, când am găsit răgaz spre finalul vizitei. Când am ieşit şi am mers să vedem cum se sparg valurile de stânci, lucru gustat cu mare entuziasm şi hohote de râs de fiecare dată, am avut grijă să precizez că în apa mării trăiesc foarte mulţi peşti. 


Ieri am urmărit acest filmuleţ despre Viaţa subacvatică din Marea Caraibelor. Ne-a plăcut foarte mult, ba chiar ne-am uitat de mai multe ori la el, iar concluzia nu a întârziat să apară: Pepii apa! :) 

 

Mai multe detalii despre Acvariul din Constanţa şi chiar un film de prezentare a acestuia veţi găsi aici. Vă vom mai povesti despre peripeţiile noastre în curând. Spor la joacă vă dorim! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...