2 mai 2013

Tăbliţa fără fire

Discuţie în parc:

Nepotul: Bunicule, dar de ce porţi ochelari?
Bunicul: Pentru că mi-am folosit mult ochii la privit şi au obosit, iar acum am nevoie de ochelari să văd bine.
Nepotul: Aaa, ai stat mult cu ochii în tabletă sau în monitor, nu?
Bunicul: Nici vorbă, pe vremea mea foloseam tăbliţă pe care scriam cu creta şi apoi ştergeam şi scriam din nou.
Nepotul: Aaa, dar măcar fire avea, nu-i aşa? 

Tăbliţa noastră la fel, nici măcar fire nu are. :) Dar are două feţe, una ca tablă de scris, iar cealaltă ca tablă magnetică. Mai are un tic tac cu limbi mobile şi două numărători diferite, numai bune de manevrat şi de zdrangănit dintr-o parte într-alta. Am zis să începem să facem cunoştinţă cu desenatul la scală mai mare decât cea a unei foi de hârtie. Pentru început i-am desenat lui Mathi pe tablă lucruri cunoscute, despre care să-l întreb, pe care să le arate: bol cu mâncare, sticlă, minge mică, minge mare. Le-a indicat cu degetul şi a descoperit praful de cretă care se lipeşte numaidecât pe palme. Apoi i-am dat o bucată de cretă şi a desenat linii în toate direcţiile, mai lungi, mai scurte.

Ideile vin din mers în faţa tăbliţei. În alte dăţi am făcut împreună linii şerpuite şi feţe diferite, zâmbitoare sau supărate. De asemenea, puteti alege obiecte simple de prin casă sau din coşul cu jucării şi să le desenaţi pe tablă. Puteţi folosi formele de la jocuri şi să le desenaţi pentru activităţi de asociere de exemplu sau pur şi simplu pentru a-i da celui mic ocazia să observe le cum desenaţi. La fel de interesant este să folosiţi cretă colorată.

Pe partea magnetică ne jucăm cu animăluţele marine cu magneţi de la tushi, pe care le numim şi le recunoaştem. Le culegem de pe tablă şi pe aşezăm la loc, câteodată prin azvârlire, căci tare amuzant mai este că se lipesc oricum. Şi facem povestioare despre cum micul scafandru caută comoara şi pe drum către aceasta se întâlneşte ba cu rechinul, ba cu o caracatiţă haioasă sau cu delfinul cel prietenos.


O altă tăbliţă interesantă şi fără fire :) pe care o mai puteţi folosi cu copiii de un an şi ceva, este cea cu pilitură de fier. Există modele diverse, unele având şi ştampile cu forme simple. Altă dată vă vom povesti despre cum o folosim noi pe a noastră. Spor la joacă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...