15 mai 2013

Charlie and the Numbers

De ceva vreme noi ne aflăm în epoca pasiunii pentru Charlie and the Numbers, un desen animat foarte frumos şi educativ pentru cei mici, difuzat de Baby TV. Cel mai mult ne place cântecelul de la petrecerea numerelor, la care Charlie ajunge de fiecare dată la timp, deşi înainte de petrecere el are parte de tot felul de aventuri şi încurcături. De fiecare dată ori Charlie are vreo problemă la care unul dintre numere îl ajută să găsească soluţia, ori unul dintre numere este ajutat de către Charlie. Aşadar numerele de la unu la zece sunt personaje în acest desen animat. 
Şi aşa au început să curgă ideile. Deoarece folosim cântecelul foarte des, ne-am gândit să dăm viaţă personajelor care îl cântă şi atunci când televizorul sau calculatorul sunt închise. Astfel putem extinde poveştile în care Charlie şi numerele au parte de tot felul de întâmplări. Le putem pune să converseze despre ce vrem noi, să se prezinte sau să ne povestească ceva interesant. 


Aşadar am confecţionat carduri cu mâner cu toate personajele care se pot mânui ca la teatrul de păpuşi. Am găsit pe site-ul babytv.com imagini din acest desen animat (la secţiunea Wallpapers), am desprins ce ne-a trebuit, adică imagini cu fiecare număr în parte şi cu Charlie, le-am editat puţin pentru a avea fundal alb şi pentru a avea toate aceeaşi mărime şi le-am printat pe coală autocolantă.


Apoi am făcut şi etichete autocolante cu denumirea fiecărui număr, în engleză şi în română. Le-am decupat pe toate, fie cu foarfeca, fie cu cutterul şi le-am lipit pe carton colorat de A4, pentru o bază mai solidă. Fiecare imagine are dedesubt eticheta cu denumirile, iar culoarea cartoanelor am căutat să fie cât de cât în contrast faţă de culoarea numerelor, pentru un aspect mai vesel. Le-am tăiat pe toate la aceeaşi înălţime pentru un aspect îngrijit şi le-am lipit pe spate câte un băţ de frigăruie, dintr-acelea puţin mai groase. Beţele au fost lipite mai întâi cu bandă adezivă pentru prindere în locul potrivit, apoi le-am fixat mai bine cu bucăţi de autocolant rămase din pagina fiecărei imagini decupate anterior. Pentru a întinde bine autocolantul acesta pentru beţe, am folosit o riglă. De asemenea, beţele le-am fixat astfel încât ceea ce a rămas drept mâner să aibă 10 cm. Bineînţeles că am facut un card şi cu Charlie cel simpatic, pentru a-l implica şi pe el în activităţile noastre. Ceea ce a ieşit arată aşa:



V-am menţionat la început că motorul acestei idei a fost cântecelul de la petrecerea numerelor, la care toate personajele cântă şi dansează. Aceasta reprezintă şi finalul fiecărui episod şi sună cam aşa:



În activităţile noastre folosim atât varianta originală în limba engleză, cât şi varianta în limba română a versurilor, pe care am tradus-o şi am adaptat-o pentru a fi cât mai aproape de sensul iniţial şi pentru a se potrivi cu melodia. Scopul mai îndepărtat este de a învăţa denumirea numerelor în ambele limbi şi de a crea scenete bilingve de asemenea. Pentru a fi mai uşor să vă confecţionaţi aceste carduri cu mâner, am ataşat mai jos şi link-ul către varianta de printat a planşelor, color, şi de asemenea şi două fişe cu versurile cântecelului, una în engleză şi cealaltă în română. Sper să le folosiţi cu spor şi să aveţi cât mai multe idei de activităţi cu Charlie and the Numbers, pe care să ni le povestiţi şi nouă. Enjoy!

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...